Eltérő biztosítói gyakorlat a nem fizetett CASCO-val kapcsolatban


sokan szorulnak rá arra, hogy a CASCO biztosításukat mellőzzék. Ezekben az élethelyzetekben sokan sokféleképpen reagálnak, amely eddig nem, de mostantól a biztosítókba ütközhet. A biztosítók ritkán engedik el az ügyfelet, mivel határozatlan szerződést kötött, még ha nem fizeti a díjat, akkor sem.

A PSZÁF szerint, mivel az ügyfelek határozatlan időre kötöttek CASCO szerződést a biztosítókkal, így szükséges a felmondás a felek között. Hivatalosan a KGFB-hez hasonlóan, a fordulónapot megelőző 30. nap előtt lehet felmondani a szerződést, levélben, faxon vagy személyesen a biztosító irodájában.

A legtöbben kiszaladnak az időből, vagy csak egyszerűen nem tudkják már fizetni a biztosítást. Ilyen esetekben a biztosítók díjnemfizetéssel szűntették meg a szerződéseket, amelyek régen a bónusz elvesztését eredményezte.

Mivel megváltozott a gazdasági körtnyezet, a biztosítók is érzékenyebben reagálnak az ilyen esetekre. Elméletben van lehetőség a közös megegyezésre a biztosítóval a CASCO szerződéssel kapcsolatban, de a gyakorlatban ez szinte lehetetlen.

Több biztosító 30 nap után fizetési felszólítást küld, majd 60 nap után a törlési értesítőt is megkapja az ügyfél. Mivel a biztosító eddig a pontig van kockázatban, erre az időre akár bírósági behajtással is, de megpróbálja a díjat beszedni, míg vannak akik elengedik az ügyfelet.

Viszont egyre gyakoribb eljárás több biztosítónál, hogy nem szűntetik meg a szerződést, hanem folyamatos felszólításokkal bombázzák az ügyfeleket, a díjak beszedésének reményében. A folyamat végén viszont van olyan biztosító, hogy az elmaradt díjért a bírósághoz fordul.

Vissza