A TKM bevezetésével nem lett olcsóbb az életbiztosítás


A szakma abban reménykedett, hogy az életbiztosításokban bevezetett TKM lesorítja a költségmutatókat. Sajnos a várt hatás elmaradt, a hozamveszteség továbbra sem esett érdemben. Míg a bevezetés pillanatában 10% alatt voltak ezek a mutatók, jelenleg a tíz éves konstrukciók elérik, vagy meg is haladják a 12%-os TKM határt.

A biztosítók azzal védekeznek a mutatók romlása miatt, hogy azóta számos termékfejlesztést hajtottak végre, amelynek a költségei megdobták a TKM-et. Ezzel együtt a vagyonkezelőknek elég nehéz feladat a TKM és az infláció együttes legyőzése.

A TKM egy fontos mutaó, ami nem láttat minden szolgáltatást az életbiztosításokkal kapcsolatban, amit viszont érdemes mérlegelni a döntés előtt. A válságban az ügyfelek a kockázat elkerülő megoldásokat díjazzák, így pedig fontos a biztosítók csatolt szolgáltatásainak az elemzése is.

A biztosítók a TKM bevezetésével megszűntették a költséges termékeket, és azóta is igyekeznek azokat leszorítani, több kevesebb eredménnyel. Az ügyfelek inkább a személyes tanácsadást részesítik előnyben a TKM-mel szemben és nem tulajdonítanak neki jelentős szerepet.

Vissza