A biztosítás szektor előtt nagy változások állnak
Az elkövetkezendő időszakban nagy változás megy végbe a biztosítási szektorban. Emelett új szolgáltatások is megjelennek és ezek nagy teret nyernek majd a piacon. Az elmúlt időszakban a legtöbb biztosítást az Interneten kötötték, így az alkuszok adatbázisa igen nagyra nőtt.
A Praeventio 5 trendet lát kialakulni a biztosítás piacán. Dobozosok a sokváltozós konstrukciók helyett. Az ügyfelek már nem tudnak sok időt eltölteni egy biztosítás megkötésével, a paraméterek beállításával, és az összes opció átnézésével és beállításával. Viszont abban bíznak, hogy az alkuszcégek a megfelelő terméket választják ki számukra, az úgynevezett dobozos termékeket kínálva. Itt az ügyfél számára kialakított szolgáltatáscsomagokat építik ki, megfelelő árazás mellett.
Több az olcsóbb termék. Itt nem csak dobozos biztosítások mellé ,hanem önnállóan, speciális területekre, élethelyzetekre is kialakítanak biztosításokat. Ilyenek például a feleősségátvállalási biztosítások, leterheltség miatti kockázati biztosítások, de vannak sérülékeny mobiltelefonra köthető biztosítások is.
A kényelem felértékelődése. Ez inkább a kiegészítő biztosítások területén jelenik meg. Ezeket kényelemmel ruháznak fel, de ha az értéküket nézzük, nem igazán igényelnek különösebb ráfordítást. Viszont az időt és az energiát pótolja. Ilyen például az asszisztencia szolgáltatás.
Környezeti változások. Az elmúlt időszak környezeti és időjárási viszontagságaiból nagy következtetéseket még nem célszerű levonni, de azt jól látható, hogy ingó és ingatlan vagyonunkra veszély várhat. A biztrosítók itt nem csak a viharok, környezeti csapások miatt reagálnak újabb és újabb termékekkel, hanem a környezetszennyezés, a népességnövekedés, a gépjárműforgalom vagy éppen a bűnelkövetés újabb módszerei miatt is. Egyenlőre még nem igényelhető, de talán már nem kell sokat várni arra, hogy a lakásbiztosítás is kötelező legyen.
Saját termékek megjelenése, melyek márkásak is! Az értékesítést szolgáló alkuszok egyre nagyobb teret nyernek és felértékelődnek. Így a saját márkás termékeik is elterjednek.
Vissza