Biztosítási termékfejlesztések várhatóak


A külső tényezők markáns változásai a hazai biztosítókat arra fogja ösztönözni, hogy a piaci igényeknek jobban megfelelő termékmódosításokat és új termékeket vezessenek be a piacon. Az új igényekhez a lakásbiztosítás és az életbiztosítások területén már el is kezdődött a változás.

A lakásbiztosítások minőségi változásai a 90-es éveket követően kezdődtek és a mai napig tart. A biztosítók a fedezetek és a szolgáltatások körét jelentősen bővítette. Jelenleg az ügyfél megtartása a legfontosabb feladat, akár az éves díjbevétel csökkenésének árán is. Új ügyfelet csak magas ráfordítással tudnak bevonni a biztosítók, reklám, teledirekt, stb.

A gépjárműbiztosításoknál a KGFB-t nem ideszámítva, a minél egyszerűbb és olcsóbb termékek kidolgozásával operálnak a biztosítók, amelynek a szolgáltatásai és a fedezetei is alacsonyak, de még éppen megfelelőek.

Az életbiztosításoknál a befektetés és a kockázati termékek közötti éles vonal kezd elmosódni. A biztosítók próbálják megállítani a szerződések lemorzsolódását különböző bónusokkal, vagy valamiféle lojalitásra épülő elemmel, mivel a mai gazdasági környezetben riasztóan hat a 10-15 éves elköteleződés.

Vissza