Kötelező biztosítás (KGFB): visszasorolás


Az új KGFB törvény életbe lépésével a kártörténeti igazolás már nem az ügyfél feladata. Ezt már az általunk választott biztosítónak kell beszereznie.

Sajnos ez az adminisztratív feladat eléggé akadozik, akinek megint az ügyfél látja kárát. Ugyanis sok esetben ez nem történik meg vagy éppen rossz adatok érkeznek meg, így az ügyfél besorolása lejjebb csúszik és természetesen jóval több kötelező díjat is kell fizetnie, mint amennyit a kötelező váltás során kapott. A jogszabályi törvénynek eleget téve a biztosítóknak azt az ügyfelet, akinek kártörténeti igazolást valamilyen oknál fogva nem tudták időben beszerezni, vissza kellett, hogy sorolják őket.

Az új KGFB törvény több pontjának módosításával az volt a cél, hogy az ügyfelet az adminisztratív feladatok alól mentesítsék.

A kártörténeti igazolást egyébként pár adat alapján, mely az autóra és a tulajdonosára vonatkozik, be lehet szerezni. Ezt segíti elő a biztosítók közös adatbázisa is.

Most viszont látszik, hogy ekkora adatmennyiség gyors hozzáférését ez a rendszer nem teszi lehetővé. Viszont ezen a tényen nem javít, hogy azaz ügyfél, aki a KGFB kampányban megkapta a kedvezményét, de kártörténeti igazolását nem tudta a biztosítója beszerezni, az a kedvezményét is elveszíti és a tarifája is nő. Sajnos a biztosítók az új kötelező törvény miatt és a jogszabály betartása végett nem mérlegelhetnek, vissza kell sorolniuk az ügyfelet! És ha az ügyfél a magasabb KGFB díjat nem hajlandó befizetni, akkor a kötelező biztosítás szerződését akár azonnal is megszüntethetik.

Sok esetben, hogy ezeket a konfliktusokat elkerüljék, a biztosító az ügyfelet kérheti, hogy segítsen beszerezni a kártörténeti igazolást. Tehát szinte ugyanott vagyunk, mint az új kötelező biztosítás törvény beiktatása előtt.

Vissza