A hétvégén megismerjük a kötelező biztosítás 2012-es díjait


A vasárnap induló KGFB kampányt felborította a 30%-os baleseti adó, a kötelező díjak emelkednek, de a felfordulás ismét rekord biztosító váltást eredményezhet.

A vasárnapi KGFB díjhirdetés helye még mindig nem konkrét, korábban a Nemzeti Sport és a Blikk volt napirenden, de a jelenlegi hirek a Metropol újságról beszélnek. A kötelező díjra rákerülő 30%-os baleseti adó ismét a kötelező biztosítás váltásra tereli az emberek figyelmét és annak ellenére, hogy már csak az autósok 85%-a vált novemberben, rekord közeli szerződés átkötésre számítanak.

A tavalyi KGFB váltás csökkenését azok a biztosítók, akik várhatóan versenyképes kötelező díjakkal rukkolnak elő, folyamatosan kommunikálják az emelkedő díjakat, hogy az árérzékeny lakosságból minél többen váltsanak kötelező biztosítást idén novemberben.

A tavalyi győztes K and H idén ismét díjcsökkentést jósolt 2012-re, így valószínű, hogy a kötelező biztosítás díjaik megint az első sorokban lesznek majd és próbálják megtartani az ügyélkörüket. Az Allianz E-GFB sikere a tavalyi üzletpolitika folytatását vetíti előre. A biztosító piaci megítélése annyira kiváló, hogy nem szükséges a legjobbnak lenni a KGFB díjak tekintetében, mert a harmadik, negyedik helyről is lehet befutó.

Az Astra Biztosító volt a tavalyi kötelező biztosítás díjverseny győztese. Új szereplőként a bizalomhiány miatt, a megkötött szerződések számát tekintve csak a harmadik lett. Mivel kitűnően vizsgázott az újonc, az idén várható alacsony kötelezőjével ismét befutó lehet. Az Aegon Biztosító komoly veszteséget könyvelhetett el tavaly, így idén valószínűleg beszáll a KGFB díjak harcába. Hasonló várható az Uniqa Biztosító részéről is 2012-ben.

A Genertel Biztosító a Generali csoport online üzletága, tavalyi kötelező díjaikkal meghatározott ügyfélkört céloztak meg, idén is hasonló várható tőlük. Az anyacég már nem az online üzletágat helyezi előtérbe, így a KGFB díjképzését nem a netes igényekhez igaítja. A sok ügyfelet vesztett Groupama-Garancia Biztosító idén szélesítheti a preferált ügyfelek körét.

A többi biztosító szerepe a jövőben sem várható, hogy változna. Az új belépő, a CIG Pannónia Biztosítónak a flotta kötelező biztosítás lesz az elsőszámú terület, így tőlük sem várható komoly piacszerzési stratégia.

Vissza